X

چند راه ساده نصب کاشی سرامیک

02188033842 تلفن :
آموزش نحوه نصب کاشی و سرامیک دیوار با چسب

نحوه نصب کاشی و سرامیک دیوار با چسب چندان هم سخت نیست. در این مقاله به بیانی ساده این موضوع را به شما آموزش خواهیم داد.

فروشگاه دکه
فروشگاه دکه

معماران قدیمی برای نصب کاشی و سرامیک از ملات سیمان استفاده می کردند که این روش مشکلات مخصوص به خود را داشت، مثلا امکان افتادن کاشی به مرور زمان وجود داشت. استفاده از چسب کاشی باعث ایجاد تحولی بزرگ در این کار شده است. نصب کاشی با چسب  باعث سهولت در اجرا شده است و همچنین باعث ایجاد ظرافت و تمیزی بیشتری در سطح مورد نظر شده است. به دلیل اینکه چسباندن کاشی به یک سطح عمودی دشوارتر از نصب سرامیک کف می باشد، نیاز به دقت و صبوری بیشتری نیز دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا به شما آموزش نصب کاشی با چسب کاشی را ارائه دهیم تا در روند کار دچار مشکل نشوید.

ابزار مورد استفاده برای نصب کاشی عبارتند از:

  • ماله
  • عینک ایمنی
  • تراز دقیق
  • دستگاه برش کاشی
  • مداد
  • نوار اندازه گیری

از کجا شروع کنیم؟

در نصب کاشی با چسب در ابتدا کاشی موردنظر خود را اندازه گیری کرده و 20 میلی متر پایین تر از ارتفاع آن را روی دیوار نشانه گذاری کنید. سپس با استفاده از تراز یک خط افقی دورتا دور اتاق بکشید. قبل از شروع به کار باید سطح مورد نظر از روغن و رنگ پاک شود. اگر سطح دیوار  دارای کاشی های قدیمی باشد باید اول خطوط عمیق بندکشی شود و بعد اقدام به نصب کاشی جدید برروی کاشی قدیم شود. اگر دیوار گچی یا چوبی است ابتدا باید ماده‌ای برای زیرسازی تهیه شود. این ماده پرایمر زیرسازی نام دارد. پس از تهیه کردن پرایمر باید آن را به خوبی روی سطح پخش کرد. این کار باعث می شود که رطوبت زیرکار بعدها آسیبی به کاشی نرساند. برای نصب کاشی از خشک شدن زیرساز مطمئن شوید. می توانید برای داشتن قدرت چسبندگی بیشتر، زیرکار را با نوک تیشه خراش بدهید. لازم به یادآوری است که به دلیل اینکه همه سطوح صاف نیستند برای مشخص شدن و صاف کردن قناسی کنج های دیوار از تراز بنایی استفاده می شود. فراموش نکنید که برای شروع این کار به چسب کاشی و ماله شیاردار نیاز است.

چند مورد که لازم است بدانید:

•    چسب کاشی و سرامیک نوعی ملات کاشی کاری است که چسبندگی زیادی دارد و همچنین خاصیت انعطاف پذیری آن از ایجاد ترک بعد از خشک شدن و گذر زمان جلوگیری می کند.
•    ماله شیاردار را به خاطر بسپارید. برای ایجاد پستی و بلندی در سطح ملات و اتصال بهتر مصالح به یکدیگر از ماله شیاردار استفاده می شود. با توجه به اندازه و ضخامت کاشی مورد نظر باید از ماله شیاردار مناسب استفاده کرد.
باید دقت شود که ماله شیاردار دارای دو سطح مختلف می باشد که هرکدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. سطح صاف آن برای صاف کردن چسب روی دیوار و مسطح کردن آن و سمت  شیاردار آن برای ایجاد پستی و بلندی قبل از قراردادن کاشی و سرامیک است.

در ادامه چه باید کرد؟

در نصب کاشی با چسب کاشی خمیری نیازی به آماده کردن مواد نیست. اما در صورت استفاده از چسب پودری باید آن را مطابق دستورالعمل روی بسته بندی آماده کرد. قبل از شروع به کار برای اینکه نتیجه کار بهتر و ظریف تر باشد، حتما طرح بندی چیدمان کاشی ها بر روی دیوار را انجام دهید.
پس از این کار خمیر چسب کاشی  را بر روی بخش مرکزی دیوار بمالید. این کار باید با سمت صاف ماله شیاردار انجام شود. باید مقداری از دیوار با چسب پوشانده شود که حداکثر در مدت سی دقیقه کاشی ها بر روی آن نصب شود. از اتصال کاشی در کناره های دیوار مطمئن شوید. اگر فکر کردید که یک کاشی محکم نصب نشده حتما آن را جدا کرده و مجدد متصل کنید. شاید گاهی نیاز باشد که علاوه بر مالیدن چسب به دیوار اندکی چسب به پشت کاشی هم مالیده شود. در مرحله بعد  پس از خشک شدن چسب کاشی باید بندکشی انجام شود. سپس با استفاده از کاردک بین کاشی و سرامیک ها را با مقداری چسب کاشی و سرامیک پر کنید. این کار باعث هم تراز شدن همه کار می شود. توجه کنید که در هنگام چسباندن کاشی، چسب های ریخته شده روی کاشی را همان لحظه پاک کنید. برای این کار می توانید از یک اسفنج نمدار استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام نصب کاشی و سرامیک با چسب

در هنگام نصب کاشی و سرامیک از هم تراز بودن سطح مطمئن شوید و چسب را به طور یکنواخت پخش کنید. مخصوصا اگر از کاشی سنگین استفاده می کنید باید به این نکات بیشتر توجه کنید. پس از پخش کردن چسب برروی سطح، با ماله بر روی کاشی ضربه بزنید تا هوای زیر آن تخلیه شود. جهت ضربه زدن باید از مرکز کاشی به سمت بیرون باشد. بعد از چسباندن یک کاشی و قبل از چسباندن کاشی بعدی، همه چسب اضافی بیرون زده شده از زیر کاشی را تمیز کنید. برای چسباندن کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی و حمام، به دلیل رطوبت و آب از چسب مناسب استفاده کنید که قدرت چسبندگی زیادی داشته باشد و با مرور زمان با رطوبت شل نشود.

نحوه نصب سرامیک کف با چسب کاشی

برای نصب سرامیک کف یک الگوی شبکه ای مربعی مناسب مورد نیاز است تا نیاز به برش سرامیک کمتری باشد. برای فضاهای کوچک سرامیک های قطری زیباتر جلوه می‌کنند. اما در کنار زیبایی برش قطری آنها پیچیده است. مقدار سرامیکی که باید تهیه کنید باید به اندازه 15% بیشتر از مساحت کف اتاق باشد. برای قرار گرفتن مستقیم و در یک امتداد سرامیک ها روی زمین یک خط از دو دیوار روبروی هم بکشید. ابتدا سرامیک ها را بدون چسب روی زمین قرار دهید و بعد کم کم چسب را با ماله زیر سطح کار بریزید و به زمین فشار دهید و با دقت سرامیک را روی چسب خیس پخش شده روی زمین قرار  دهید و فشار دهید تا به خوبی بچسبد. به طور تصادفی تعدادی سرامیک را پس از قراردادن روی چسب بردارید و کنترل کنید که آیا چسب روی تمام نقاط سرامیک و مخصوصا گوشه ها قرار دارد یا خیر. برای ایجاد یک درز و شکاف منظم بین سرامیک ها از فاصله نگهدار استفاده کنید. در صورتی که پس از نصب اختلاف ترازی بین دو سرامیک وجود داشت با استفاده از چکش لاستیکی به آرامی روی گوشه های سرامیک ضربه بزنید تا میزان شوند. دقت کنید که اگر پس از طی کردن این مراحل درزبندی بندهای سرامیک به خوبی انجام نشود، باعث می‌شود که به مرور زمان سرامیک ازجای خود کنده شده و یا درزها تیره شوند.

کلام آخر

نصب کاشی با چسب کاشی باعث سهولت و سرعت زیاد می شود. همچنین به دلیل عدم نیاز به کندن کاشی های قبلی کار به صورت بی عیب و تمیز انجام می‌شود. در این مقاله تلاش کردیم تا به زبانی ساده نحوه نصب کاشی و سرامیک دیوار با چسب را برایتان توضیح دهیم تا با اصول کار بیشتر آشنا شوید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید