X

چسب کاشی و سرامیک ضد آب

02188033842 تلفن :
آیا چسب کاشی و سرامیک ضد آب است؟

آیا چسب کاشی و سرامیک ضد آب است؟ در این مقاله به برای یافتن جواب به این موضوع می‌پردازیم

فروشگاه دکه
فروشگاه دکه

فهرست موضوعات


در گذشته برای نصب کاشی و سرامیک باید مراحل سخت و زمان‌بری را طی می‌کردیم، اما امروزه با ساخت چسب کاشی این روند آسان شده است. در سال‌های اخیر انواع چسب خمیری و پودری به بازار وارد شده است و طی مدت زمان کمی می‌توانید پروژه‌های خود را پیاده‌سازی کنید. در این میان چسب ضد آب یکی از پرکاربرترین چسب‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا در این مقاله به شما می‌گوییم که چسب کاشی ضد آب چیست و چه ویژگی‌دارد؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید، در ادامه همراه ما باشید.

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی نوعی مواد است که در نصب مصالح ساختمانی و اتصال کاشی‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. این متریال به دلیل مواد تشکیل‌دهنده‌ای که دارد، عملکرد بهتری نسبت به ملات سنتی دارد و کار با آن ساده است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید چسب کاشی و سرامیک را به صورت کیسه‌ای از بازار خریداری کرده و استفاده نمایید. برای کار با آن تنها کافیست ملات را با آب ترکیب کرده و سپس درزهای خالی بین سرامیک را بپوشانید. اکنون این سوال مطرح است که آیا چسب کاشی ضدآب است؟

انواع چسب کاشی را بشناسیم

باید بدانید که چسب کاشی و سرامیک انواع مختلفی دارد اصولا به دو مدل چسب با مواد آلی و چسب با مواد معدنی تقسیم می‌شوند. به دلیل اینکه چسب‌های خمیری در برابر آب مقاوم نیستند، مناسب استفاده در مکان‌های مرطوب نیستند. این نوع چسب که با مواد آلی ساخته می‌شود، مقاومت کمی در برابر آب دارد. در حالی که چسب‌های پودری که از مواد معدنی ساخته می‌شوند، بر پایه سیمان بوده و مقاومت خوبی دربرابر آب دارد. به همین دلیل در استخر، سونا و دیگر جاهای مرطوب می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین چسب کاشی ضد آب از جمله چسب‌های کاشی و سرامیک است که در فضاهای مرطوب استفاده می‌شود. این چسب به دلیل مقاومت دربرابر آب استحکام خوبی دارد و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین مارک چسب کاشی چیست؟

  • چسب کاشی سرمیکس 
  • چسب ویترا
  • چسب شیمی
  • چسب هنکل
  • چسب آریا
  • چسب پومکس

چسب کاشی ضد آب و ضد اسید

تاکنون دانستیم که بعضی از چسب‌های کاشی موجود در بازار با ویژگی ضد آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع چسب‌ها استحکام زیادی دارند و پس از نصب مقاومت زیادی دربرابر آب نشان می‌دهند. ولی بد نیست بدانید که نوعی دیگر از چسب وجود دارد که بر پایه رزین واکنش‌گرا ساخته می‌شود و علاوه بر آب در مقابل اسید نیز مقاوم است. این نوع چسب کاشی ضد اسید به دلیل تخصصی بودن و هزینه بالا در پروژه‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل کمتر در ساختمان‌های مسکونی و اداری کاربرد دارد. از جمله کاربرد این نوع چسب می‌توان به بیمارستان‌ها، محیط‌های صنعتی و آزمایشگاه‌ها اشاره کرد که به چسب‌هایی مقاوم در برابر آب احتیاج دارند.

کاربردهای دیگر چسب کاشی ضد رطوبت

حالا که با کاربرد چشب کاشی ضد آب آشنا شدیم، بد نیست تا کمی هم درباره موارد دیگر کاربرد آن بدنیم. از دیگر موارد کاربرد چسب‌های ضد آب می‌توان به حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. اما به طور کل چسب‌های پودری بر روی سطوحی مانند بتنی، سیمانی، کاشی‌های قدیمی و گچی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما بسته به پروژه‌ای که کار می‌کنید، لازم است چسب مورد نیاز را خریداری نمایید.

روش نصب چسب ضد آب

این نوع چسب نیز مانند بسیاری دیگر از چسب‌ها به راحتی قابل استفاده است. کافیست طبق دستورالعمل آن را با آب ترکیب کرده و درون ظرف بریزید. سپس هم بزنید تا خمیری یک دست به وجود آید. در نهایت چند دقیقه صبر کنید تا خواص شیمیایی آن فعال شده و سپس روی سطح مورد نظر قرار دهید.

چند نکته مهم که باید بدانید

  • در هنگام نصب کاشی ضد آب دمای محیط باید مناسب باشد، زیرا در غیر این صورت نتیجه خوبی به دست نمی‌آورید.
  • مقدار مناسب چسب به صاف و یا ناصاف بودن زیر سطح بستگی دارد.
  • در هنگام خرید به استاندارد بودن کالا دقت نمایید. زیرا چسب‌های تقلبی در بازار زیاد است.
  • در حال طبیعی سه کیلوگرم برای هر متر مربع چسب کاشی نیاز است.
  • خشک شدن چسب کاشی خمیری 48 ساعت زمان می‌برد.
  • خشک شدن چسب پودری به 12 ساعت زمان احتیاج دارد.
  • برای خرید چسب کاشی بهتر است تا به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید.
  • جهت آگاهی از قیمت چسب کاشی ضد آب می‌توانید با ما تماس بگیرید.

قیمت چسب کاشی ضد آب

به دلیل تنوع چسب کاشی در بازار تنوع در قیمت نیز وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این است که چسب کاشی پودری را برای نصف کاشی استفاده نمایید، زیرا مزایای زیادی دارد. از جمله ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به ضد آب بودن، زمان کم خشک شدن، بسته‌بندی مطلوب، ارزان‌تر بودن و گیرش بالا نام برد. همچنین در هنگام خرید چسب لازم است تا به مواردی مانند استفاده در ارتفاع یا نما، فضای بیرونی، سخاتار سیمان در چسب و به صرفه بودن آن توجه کنید. به خاطر بسپارید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در کنار شما هستیم تا جدیدترین جزئیات را به شما بگوییم.

کلام پایانی

چسب کاشی ضد آب یکی از پرکاربردترین مصالح در پروژه‌های ساختمانی است که انواع گوناگونی دارد. در این مقاله به معرفی نوع ضد آب آن‌ پرداختیم تا در هنگام خرید و استفاده با ویژگی‌های آن آشنا باشید. فراموش نکنید که قبل از هرگونه خرید درباره چسب کاشی اطلاعات کافی کسب کرده و با آگاهی اقدام به خرید کنید. همکاران ما در خدمتتان هستند تا با مشاوره رایگان درخرید چسب کاشی به شما کمک کنند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید