X

خرید و قیمت پودر بند کشی در فروشگاه دکه

02188033842 تلفن :
قیمت پودر بندکشی
اگر می‌خواهید بدانید قیمت پودر بندکشی ب چه عواملی بستگی دارد، این مقاله به شما کمک می‌کند
فروشگاه دکه
فروشگاه دکه

یکی از ارکان مهم در کاشیکاری، بندکشی کاشی وسرامیک و مصالح است. به همین دلیل لازم است تا از قبل با قیمت پودر بندکشی، کیفیت، نحوه استفاده و دیگر مشخصه‌های آن آشنا شوید. لازم به یادآوری است که بندکشی مناسب علاوه بر پرکردن درز میان مصالح، باعث افزایش زیبایی کاشی‌کاری می‌شود و خاصیت ضدآب هم دارد. در گذشته پس از نصب کاشی وسرامیک و مصالح برای بندکشی آن‌ها از مخلوط سیمان و پودر سنگ به صورت دوغاب استفاده می‌شد. اما به دلیل معایب این روش به مرور زمان استفاده از آن کم شد.ازجمله معایب این روش می‌توان به استحکام کم، عدم مقاومت در محیط مرطوب و...اشاره کرد. همچنین در این روش تنوع رنگی وجود نداشت و فقط رنگ سفید و خاکستری موجود بود. در این روش پس از گذشت مدت زمانی، بندها فرورفتگی پیدا می‌کنند که این فرورفتگی محل تجمع آلودگی و جرم خواهد شد، و اگر برای رفع این آلودگی از ضدعفونی‌کننده و جرمگیر استفاده شود، به مرور زمان این لایه برداشته می‌شود و آلودگی بیشتر  می‌شود. شرکت‌ها برای این منظور پودری را ساختند که معایب روش قبلی را نداشته باشد و مزایای زیادی نیز داشته باشد. پودر بندکشی در دو نوع خمیری و پودری است که از ترکیب سیمان، مواد آلی، مواد پلیمری، رنگدانه‌ها و...تشکیل می¬شود.

این پودر دارای مزایای زیادی است ازجمله:

•    چسبندگی زیاد بین ملات و مصالح
•    باعث استحکام زیاد در سطح می‌شود همچنین در برابر مواد شستشو دهنده مقاوم است و در طول زمان ازبین نمی‌رود.
•    در گذر زمان ترک خورده نمی‌شود و در برابر لرزش مقاوم است
•    در طولانی مدت تغییر رنگ نمی‌دهد و ثبات رنگی دارد
•    رطوبت و آب به لایه‌های زیرین نفوذ نمی‌کند
•    اجرای کار راحت است
•    برای اجرا به فرد متخصص نیاز نیست
•    برای اجرا به زمان زیادی نیاز نیست
•    تمیزی کار بیشتر می‌شود
•    در این روش کار زیباتر اجرا می‌شود
•    مقاوم در برابر سرما و گرما
•    طول عمر طولانی
•    در برابر ضربه و سایش مقاوم است که باعث شده تا قیمت پودر بندکشی به صرفه باشد.
•    بدون ریزش و شره در هنگام اجرای کار
•    در هر دو سطح عمودی و افقی قابل اجرا است
•    فاقد جمع‌شدگی و انقباض
•    قابلیت درزبندی قطعات سیمانی و بتنی را دارد

انواع پودرهای بند کشی

قیمت پودر بندکشی می‌تواند بسته به نوع آن متغیر باشد. به همین دلیل در ادامه انواع آن را توضیح خواهیم داد تا در هنگام خرید به طور دقیق آگاه باشید.
1)    پودر پلیمری
ماده اصلی تشکیل دهنده این پودر نانو هستند. به دلیل ریزدانه بودن این نوع پودر به راحتی در فاصله بین مصالح قرار می‌گیرد و یک ساختار محکم و غیرقابل نفوذ ایجاد می¬کند.
2)    پودر رنگی
پودرهای بندکشی معمولا سفید رنگ هستند. گاهی اوقات لازم است که بین مصالح و رنگ پودر همخوانی وجود داشته باشد تا به زیبایی کار بیافزاید. به همین دلیل پودرها در طیف رنگی مختلف تولید می‌شوند. خاصیت این نوع پودر مانند انواع دیگر است و فقط در رنگ متفاوت است. از خصوصیت دیگر این نوع پودر، مقاومت در برابر نفوذ آب است.
3)    پودر آنتی‌باکتریال
در محیط‌هایی مانند بیمارستان و درمانگاه بسیار مهم است که قارچ و باکتری و... رشد نکند. به همین دلیل در این محیط‌ها علارغم بالا بودن قیمت، از این نوع پودر استفاده می‌شود.
4)    پودر ضدآب
ایجاد مانع در برابر نفوذ آب و رطوبت در هرمحیطی از اهمیت زیادی برخوردار است. همه پودرها تا حدودی از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند. اما این نوع پودر خاصیت ضدآب بودن چشمگیری دارد. ماده اصلی ساخت این پودر رزین‌ها هستند که علاوه بر خاصیت ضدآب بودن، دربرابر سایش هم از مقاومت بالایی برخوردار است.
5)    پودر اسیدی
برای استفاده در محیط‌های اسیدی و شیمیایی از جمله آزمایشگاه‌ها و محیط‌های صنعتی از این پودر استفاده می‌شود تا دربرابر خوردگی مقاومت باشد.
6)    پودر بندکشی آجر
دانه‌های این نوع پودر در مقایسه با انواع دیگر درشت‌تر است. همچنین به دلیل استفاده از این پودر در محیط خارجی، در برابر شرایط آب وهوایی مقاوم است.
7)    پودر بندکشی سنگ
به دلیل استفاده از این پودر برای بندکشی سنگ، دانه‌های آن بسیار درشت‌تر از انواع دیگر است چون فاصله بین سنگ‌ها نسبت به مصالح دیگر بیشتر است. این نوع پودر هم مانند پودر بندکشی آجر در محیط‌های خارجی استفاده می‌شود و در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم است. چون در ساخت این پودر از مواد خاصی استفاده نمی‌شود، قیمت آن از دو نوع دیگر کمتر است.
8)    پودر بندکشی کاشی وسرامیک
این پودر از رایج‌ترین نوع پودر است. این پودر بسیار ریزدانه است و به خوبی بین درزها جایگیری می‌کند و از مقاومت خوبی دربرابر رطوبت برخوردار است. ویژگی‌ها و انواع مختلف آن در بالا ذکر شده است.

نحوه استفاده از پودربند کشی

خوب است تا پیش از اگاهی درباره قیمت پودربند کشی درباره نحوه استفاده آن نیز بیشتر بدانیم. قبل از هرچیزی بین بندها را کاملا تمیز کنید. پس از درست کردن ملات مناسب، با استفاده از کاردک پلاستیکی آن را برروی سطح مورد نظر پخش کنید. برای بندکشی دیوار مقدار کمتری آب مخلوط کنید تا حالت روان نداشته باشد. پس از بندکشی و قبل از خشک شدن پودر، یعنی زمانی ک پودر حالت خمیری خود را از دست داده تا پارچه ‌ای مرطوب سطح کار را تمیز کنید. تا چند روز سطح روی کار را مرطوب نگه دارید تا چسبندگی بیشتری پیدا کند.
برای ترمیم بندهای قدیمی ابتدا با نوک تیز مواد موجود در درزها را خالی کنید و کاملا تمیز کنید. سپس ملات جدید آماده شده را در درزها بریزید  و مثل روش اشاره شده در بالا بندکشی را تکمیل کنید.

قیمت پودر بندکشی

پودرهای مختلفی برای بندکشی مصالح گوناگون وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد و با توجه به ویژگی‌هایی که هر نوع پودر دارد در مکان خاصی و شرایط متفاوتی می‌توان از آن استفاده کرد. برای خرید پودر بندکشی ابتدا به برند مورد نظر خود دقت کنید. چون امروزه تعداد زیادی پودر در بازار وجود دارند که همه آنها کیفیت خوبی ندارند. پس از انتخاب مناسب‌ترین و بهترین نوع پودر، به خمیری یا پودری بودن آن توجه کنید که باید با توجه به نوع کاربرد خود یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. پس از آن به تاریخ انقضا و نوع بسته‌بندی و نوشته‌های رویر بسته‌بندی دقت کنید.
هر نوع پودری قیمت خاص خود را دارد مثلا پودر آنتی باکتریال به دلیل داشتن خواص ضدمیکروبی از قیمت بیشتری برخوردار است. برای انتخاب پودر براساس قیمت باید به نوع کاربرد پودر دقت کنید. البته یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت پودر، کیفیت آن است. همچنین قیمت پودر بندکشی به برند و تولیدکننده آن نیز بستگی دارد.

کلام پایانی


همانگونه که در بالاتر بیان کردیم قیمت پودربند کشی بسته به عوامل مختلف می‌تواند متغیر باشد. به همین دلیل لازم است تا قبل از خرید با ویژگی‌های ان اشنا شوید.

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید