X

انواع چسب کاشی

02188033842 تلفن :
انواع چسب کاشی
چسب کاشی که امروزه جایگزین ملات سنتی شده است، ابزاری عالی برای چسباندن کاشی، سنگ کف، سرامیک و غیره است. این چسب انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم
فروشگاه دکه
فروشگاه دکه

چسب کاشی نوعی مواد شیمیایی است که به واسطه آن به وصل کردن کاشی و سرامیک می‌پردازند. این کار مانع از نفوذ آب، جرم و غیره به درز کاشی و استحکام آن می‌شود. چسب کاشی دارای انواع گوناگونی است که هرکدام بر پایه مواد تشکیل دهنده آلی و یا معدنی ساخته می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی انوع چسب کاشی بپردازیم تا در هنگام خرید با تنوع آن‌ها آشنا باشید.

فهرست موضوعات صحبت شده در مقاله


کاربرد چسب کاشی و سرامیک چیست؟

چسب کاشی باعث به هم چسبیدن کاشی‌ها و سرامیک می‌شود و امروزه جای ملات سنتی را گرفته است. این گونه چسب از کنده شدن، لق شدن و ترک خوردن کاشی جلوگیری می‌کند و مانع نفوذ اجسام به درز کاشی‌ها می‌شود. همچنین در صورت بروز زلزله مانع از آسیب جدی به سرامیک می‌شود و از آسیب‌هاب احتمالی می‌کاهد. چسب کاشی به دلیل سهولت در استفاده و سریع خشک شدن پرکاربردترین ابزار در پروژه‌های ساختمانی است و بسته به نوع آن در جاهای گوناگون کاربرد دارد.

چسب کاشی اپوکسی

یکی از انوع چسب برای چسباندن کاشی چسب اپوکسی نام دارد که بر پایه رزین‌های اپوکسی ساخته می‌شود. این نوع چسب در کاشی‌کاری مکان‌های مرطوب به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت در مقابل عوامل شیمیایی هم مقاوم است. لذا اگر قصد دارید تا در جاهای حساس و پرکاربرد مواد شوینده کاشی‌کاری کنید، چسب اپوکسی را به شما توصیه می‌کنیم. در این گونه فضاها چسب اپوکسی به کندی آسیب می‌بیند و تا مدت‌های طولانی کاربرد خود را حفظ می‌کند. همچنین چسب کاشی اپوکسی چسبندگی زیادی دارد و در کاشی‌کاری سقف نیز از آن استفاده می‌شود.

چسب کاشی خمیری (پلیمری)

یکی دیگر از انوع چسب کاشی و سرامیک چب خمیری است که بر پایه رزین‌های اکریلیکی ساخته می‌شود. این چسب از مواد معدنی و شیمیایی تهیه می‌شود و سطوح داخلی و خارجی کاربرد دارد. از جمله مزایای چسب کاشی خمیری می‌توان به نصب راحت آن اشاره کرد که برای افراد غیر حرفه‌ای نیز آسان انجام می‌شود. سهولت و سرعت مصب چسب خمیری سبب شده تا هزینه‌های ساختمان کاهش یاید و پروژه به آسانی پیش رود. همچنین وزن کم آن باعث شده تا به وزن بنا اضافه نشود که این مورد برای مهندسان نکته مهمی است.

چسب کاشی پیش ترکیب شده

 این نوع چسب از آن دسته چسب‌هایی است که از موادی به نام بنه ساخته می‌شود که تنها در دیوارهای خشک کاربرد دارد. بنه موادی شیمایی است که از لاتکس و نفت خام به دست می‌آید و در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانگونه که گفتیم چسب کاشی پیش ترکیب شده مناسب مکان‌های خشک است و اگر در محیط‌های مرطوب قرار گیرد، دچار مشکلاتی خواهد شد.

چسب کاشی ملات نازک

یکی دیگر از انواع چسب کاشی که به ملات نازک مشهور است، بر پایه سیمان پرتلند ساخته می‌شود. این چسب پودری قبل از استفاده باید را آب و اکریلیک ترکیب شود. اگرچه ممکن است بسته به برند در کارخانه افزودنی‌های لازم به آن اضافه شود و لازم نباشد آن را ترکیب کنید. چسب کاشی ملات نازک چسبندگی و اتصال زیادی دارد و می‌تواند وزن‌های مختلفی را تحمل کند. همچنین به دلیل مقاومت فراوان می‌توان از آن در جاهای مرطوب و حتی پرحرارت استفاده کرد. این چسب که در رنگ‌های گوناگونی مانند سفید و خاکستری عرضه می‌شود، کیفیت خوبی دارد و می‌توانید بسته به رنگ دکوراسیون رنگ آن را انتخاب نمایید.

مزایای استفاده از چسب کاشی

  • قابلیت استفاده در نواحی سردسیر و حتی گرمسیر
  • عدم نیاز به تخریب زیرسازی کاشی
  • عایق رطوبت در نواحی گرمسیری
  • قدرست چسبندگی بالا
  • افزایش سرعت کار پروژه
  • کیفیت بالا نسبت به ملات سنتی

آیا چسب‌های کاشی ضد آب‌اند؟

شاید این سوال برایتان به وجود آید که آیا اصلا چسب‌های کشی در برابر آب مقاومت دارند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که بعضی مدل از چسب‌ها در برابر آب استحکام دارند. این نوع چسب‌ها بر پایه مواد معدنی ساخته می‌شوند و به عنوان چسب پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع چسب در اصطلاح ضد آب است در جاهای مختلفی مثل استخر، سرویس بهداشتی و غیره کاربرد دارد. نوعی دیگر از چسب کاشی وجود دارد که برابر آب مقاومت خوبی نشان می‌دهد که بر پایه رزین‌های واکنش گرا ساخته شده است. این نوع چسب در مقابل اسید هم مستحکم است و در پروژه‌های تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله موارد کاربرد آن می‌توان به بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و فضاهای صنعتی اشاره کرد.

قیمت چسب کاشی

چسب‌های کاشی و سرامیک قیمت‌های بسیار متنوعی دارند که براساس فاکتورهای گوناگونی تعیین می‌شود. مواد به کار رفته در چسب یکی از اصلی‌ترین عوامل مشخخص کننده قیمت چسب کاشی است که باید به آن دقت کرده باشید. بسته به این  که چسب مورد نظر در کجا استفاده می‌شود، نوع و قیمت آن می‌تواند متغیر باشد. پودری یا خمیری بودن و همچنین برند چسب از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت است که باعث تنوع زیادی در بازار شده است. بسته بندی، رنگ، استحکام و کشور محل ساخت از دیگر فاکتورهایی است که در هنگام خرید مشتری بر قیمت و روند خرید تاثیر می‌گذارد.

در هنگام خرید به چه مواردی باید دقت کرد؟

یکی از موارد استفاده از چسب کاشی مکانی است که در آن کار می‌کنید. اعم از خشک یا مرطوب بودن فضا باید چسب مناسب انتخاب نمایید. همچنین مساحتی که در آن کار انجام می‌شود باید از قبل مشخص شده و متناسب با آن چسب بخرید. در نهایت فراموش نکنید که جنس مواد پایه چسب نیز در عملکرد آن اهمیت فراوانی دارد.

چند نکته طلایی

  • در هنگام خرید چسب کاشی و سرامیک به عواملی مانند قدیمی بودن کاشی، خشک و یا تر بودن آن دقت کنید.
  • حتما در هنگام خرید به اصالت کالا دقت کنید.
  • به دستور العمل روی بسته بندی توجه داشته باشید.
  • چسب کاشی مورد نظر را در حرارتی مشخص مورد استفاده قرار دهید. همچنین دمای محیط را مد نظر داشته باشید.
  • قبل از شروع کار سطوح را از غبار پاک کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی اسامی و مشخصه‌های انواع چسب کاشی و سرامیک پرداختیم تا در هنگام خرید با ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید. فراموش نکنید که چسب‌ها در جاهای مختلف کاربرد دارند و بسته به کارایی قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. لذا بهتر است تا برای کیفیت بهتر کار از مراکز خرید معتبر چسب مورد نیازتان را تهیه نمایید. زیرا در سال‌های اخیر نوع تقلبی آن‎ها نیز زیاد شده است. اگر برای خرید چسب هرگونه سوالی دارید، ما در کنار شما هستیم تا به مشاوره رایگان به نحو احسن شما را راهنمایی کنیم.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید